DcH-programmet
A/B-holdet | 8
Vejledning
1. Er det første gang du tilmelder dig? Så skal du oprette en profil her
2. Ellers skal du logge ind for at tilmelde dig.

DcHs konkurrencehold fokuserer primært på øvelserne i DcH’s lydighedsprogram.

Konkurrenceholdene er opdelt efter niveau, så du kommer på hold med hundeførere der er på cirka samme niveau som dig.

Alle hold er kendetegnet ved, at der er fokus på samarbejde, ikke kun mellem hund og hundefører, men også hundeførerne imellem.

Ny-C

Ny-C er en prøveklasse, som man kan deltage i til lokalkonkurrencerne. Det er dog ikke noget krav, at du kommer i konkurrence for at starte her.

Ny-C-holdet er det oplagte sted at afprøve, om DcH-programmet er interessant for dig og din hund

På holdet er der en god blanding af praktisk hundetræning, teori og hundesnak. Træningen er opdelt med ca. 1 times praktisk træning og ca. ½ time med teori, konkurrence- og generel hundesnak.

Ny-C lydighedsprogrammet består af øvelserne: Lineføring, Sid, Dæk, Spring og Frit søg.

På holdet ”snuser” vi også til øvelser, fra de næste klasser, fx fremadsendelse, rundering, apport med mere.

Sideløbende med de konkrete øvelser har vi fortsat fokus på kontakten og forholdet mellem hund og hundefører. Kontakten er hele forudsætningen for at opnå succes og fremdrift.

Som forberedelse til det at være til konkurrence, kommer vi også til at arbejde med at præstere under pres på forskellige måder. I det omfang, det er muligt, vil vi en gang imellem flytte træningen ud i andre omgivelser eller tage af sted og heppe på hold- og klubkammerater. Alt sammen for at forberede os bedst muligt til at stå der selv en dag.

A/B/C

På A/B/C-holdet trænes der i alle øvelserne i de tre klasser, så C- og B-hunde fx også er med til at træne eftersøgning sammen med A-hundene.

Træningen tager udgangspunkt i øvelserne i DcH-programmet. Der vil være fokus på samarbejdet mellem hund og hundefører. Træningen vil blive tilpasset den enkelte hund og hundeførers niveau, så hundeføreren kan mærke at der sker en fremgang.

Holdet er et konkurrencehold i klasserne B og A.

Tid/Sted
Søndag 09:00-10:30 DCH Hadsund, Aalborgvej 75, 9560 Hadsund